Utworzenie konta
Korzystanie z chmurowej bazy danych wymaga utworzenia konta w systemie Percona XtraDB Cluster.
Należy wypełnić formularz podając hasło oraz adres z którego użytkownik będzie miał dostęp do
tworzonych baz danych. Login jest identyczny jak do portalu cloud.pionier.net.pl.
Możliwe akcje użytkownika:
- Zmiana hasła
- Zmiana hosta z dostępem do baz danych
- Wyświetlenie listy zleconych zadań
- Usunięcie konta wraz z bazami danych
Utworzenie bazy danych
Utworzenie bazy danych odbywa się za pomocą ikony . W formularzu
w polu Nazwa bazy po znaku "_" podajemy dowolną nazwę dla naszej bazy danych.
Po utworzeniu bazy danych pojawia się odpowiednia grafika z następującymi informacjami:
W polu akcje możemy:
- Nazwa naszej bazy
- Informacje o liczbie tabel
- Dane o zajętości bazy danych
- Wyświetlić użytkowników oraz ich uprawnienia
- Utworzyć lub usunać dodatkowego użytkownika bazy danych
- Sprawdzić poprawność bazy danych
- Naprawić bazę
- Usunąć bazę danych
Dostęp do baz danych
Zarządzanie bazami danych jest możliwe z wszystkich maszyn wirtualnych uruchamianych w usłudze cloud.pionier.net.pl z użyciem
narzędzi do ubsługi MySQL, na przykład MySQL Workbench, HeidiSQL.
W zależności od Twojej lokalizacji w aplikacjach może być dostępny gotowy zestaw narzędzi MySQL Tools. W konfiguracji połączenia należy wprowadzić adres serwera bazodanowego: 10.100.1.142, port: 3306
oraz posłużyć się loginem i hasłem ustawionym podczas zakładania użytkownika bazodanowego.